اخبار روز | خبر فوری

خبر فوری اخبار دقیقه ای و روی خط

اخبار روز | خبر فوری

خبر فوری اخبار دقیقه ای و روی خط

شما میتوانید اسکریپت  های مورد نظر خبری یا اسکریپت برای قیمت های به روز را از سایت اول خبر  بگیرید
این سایت تشکیل شده از اسکریپت هایی برای  خبر داغ ،خبر روز،خبر ورزشی ، خبر سیاسی ، اخبار انتخابات 
و هر چیز که مد نظر دارید را از اسکریپت ساز خبر برای وبلاگ
و برای سایت یا وبلاگ خود  اسکریپت قیمت طلا  و یا هر چیزی
قیمت خودرو ، قیمت سکه ، قیمت مسکن ، قیمت ، اجاره مسکن ، رهن مسکن 

اسکریپت چیست ؟

اسکریپت یک برنامه یا کد نوشته شده با استفاده از یک زبان برنامه نویسی است که اجازه می دهد تا کنترل خاصی از یک یا بسیاری از نرم افزارها داشته باشید این زبان ها در اصل نمونه کوچک شده زبان های مادر خود هستند. تعدادی از فرامین و امکانات زبان های برنامه نویسی بزرگ در این زبان حذف شده اند مثلا امکان نوشتن یا پاک کردن فایلها برروی سیستم کاربر مانند زبان های برنامه نویسی وجود ندارد .برنامه های نوشته شده با ” زبان اسکریپت” معمولا بصورت فرمان و تفسیر است،که به همین دلیل در بسیاری از آنها به طور معمول سریعتر از برنامه های ایجاد شده با C , C++ ی باشد.

زبان اسکریپت معمولا به نحو خاص و قواعد است.علاوه بر این ، زبان های اسکریپت مبتنی بر متن هستند و بسیاری از پروژه های به صورت منبع باز هستند.این زبان بسیار محبوب و توسط بسیاری از جوامع بزرگ مورد حمایت قرار گرفته و برای ایجاد و مدیریت صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرد. توسعه دهندگان وب و مدیران سرور هم معمولا آنها را در پروژه های مربوط به وب استفاده می کنند.

برخی از زبان های برنامه نویسی تحت وب به همراه تعاریف آنها :

جاوا اسکریپت : این زبان ساختاری شبیه زبان C دارد و بیشتر برای ایجاد افکت بر روی کامپیوتر کاربر استفاده میشود .احتمالا تا کنون  سایت هایی را دیده اید که در آن کلمه خاصی دنبال ماوس حرکت می کند. این قبیل کد ها که فقط روی سیستم کاربر اجرا میشوند و نیازی به پردازش توسط سرور ندارند را کد های سمت کاربر یا کلاینت ساید میگویند. البته این زبان نیز قابلیت های استفاده به صورت server-side را داراست . در JavaScript اگر دستوری که با حروف کوچک است با حروف بزرگ بنویسید با Error در صفحات خود مواجه می شوید.

پرل : پرل زبان برنامه نویسی محبوب است که دارای ویژگی های پردازش متن استثنایی است. به عنوان یک محصول منبع باز است،پرل از 1000 ماژول و اسکریپت رایگان پشتیبانی شده است.

 PHP : زبان برنامه نویسی منبع باز است، به ویژه برای ایجاد صفحات وب پویا مناسب است. با توانایی خود را به راحتی در کد HTML جاسازی کرده و متصل به پایگاه های داده  MySQL و PostgreSQL، PHPP می شود و در حال حاضر پایه و اساس بسیاری از برنامه های کاربردی وب محبوب است.

Python : پایتون یک زبان برنامه نویسی است که بصورت قدرتمند و به نحو زیبا و شی گرا ارائه می شود که از ویژگی های خوب برای  برنامه نویسی است. پایتون  اجازه می دهد تا برنامه های مختلفی ایجاد  شود و با بسیاری از پلت فرم ها سازگاری دارد.

متغیر :  متغیرها معجزه هایی در برنامه نویسی کامپیوتر هستند، باعث توانمند سازی توسعه دهندگان در سرعت ایجاد برنامه های ساده و پیچیده می شوند. هر متغیر دارای یک نام و یک نوع داده است و نشان دهنده نوع متغیر و ارزش آن نسبت به دیگر متغییر ها است.

برچسب ها : اسکریپت , اسکریپت سکه , اسکریپت قیمت سکه , اسکریپت قیمت طلا , اسکریپت خبر , 

اشتغال‌زایی مهمترین اولویت دولت آینده

اشتغال‌زایی مهمترین اولویت دولت آینده
خبرگزاری میزان- یک کارشناس اقتصادی بالابودن نرخ بیکاری و تورم را از مهمترین مشکلات موجود در جامعه دانست و گفت: دولت آینده باید این مسائل را در اولویت خود قرار دهد تا مشکلات جامعه به طور ریشه‌ای رفع شود.

فرشید سیم بر در گفت وگو با میزان ،در خصوص مهمترین مشکلات اقتصادی که دولت آینده باید آن‌ها را اولویت قرار دهد اظهار کرد: مهمترین مساله اقتصادی که در دولت آینده باید به آن توجه ویژه شود موضوع تورم و کنترل آن است که سالیان سال، زندگی مردم را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی افزود: تورم مانند موریانه‌ای است که تمام بخش‌های اقتصادی کشور را دربر می‌گیرد و در صورتی که کنترل نشود با فاجعه اقتصادی روبرو خواهیم شد.

این کارشناس اقتصادی با بیان این‌که دلایل مختلفی در ایجاد تورم دخیل است خاطرنشان کرد: یکی از دلایل ایجاد تورم به این خاطر است که مسولین بدون توجه به بودجه کشور وعده و وعیدهایی می‌دهند که درآمد کشور پاسخگو آن نیست و این امر در بالا رفتن تورم تاثیر بسزایی دارد.

سیمبر افزود: مسولین در راستای عمل کردن به وعدههای خود مجبور به چاپ بیشتر اسکناس و افزایش نقدینگی می‌شوند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای مردم شوند.
 
وی افزود: درحال حاضر از سالیان گذشته بیش از ۵۰ هزار طرح ملی و استانی نیمه تمام وجود دارد که وجود این طرح‌های به اتمام نرسیده خود عاملی برای ایجاد تورم است.

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه افزایش نرخ تورم ارزش پول کشور را تاحد زیادی کاهش داده خاطرنشان کرد: بالارفتن نرخ تورم، ارزش پول رایج کشور را نسبت به ارز دیگر کشور‌ها کاهش داده که از بازتاب‌های افزایش نرخ تورم در سال‌های اخیر است.

سیم‌بر یکی دیگر از مشکلات مهم کشور که باید در دولت آینده اولویت قرار گیرد را اشتغال جوانان اعلام کرد و گفت: به دلیل اینکه نرخ رشد جمعیت بالا بوده و و طرحهای اقتصادی بسیاری هنوز به ثمر نرسیده، نرخ بیکاری در کشور بالا بوده و این امر مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

وی افزود: موضوع بیکاری مشکلات روانی بسیاری برای جوانان ایجاد میکند که درصورت توجه نشدن به آن مسلما فاجعه بار است.

این کارشناس اقتصادی نرخ ۱۲ درصد بیکاری اعلام شده را مطابق با واقیعت ندانست وگفت: نرخ بیکاری در کشور باتوجه به مشاغل کاذبی تعیین میشود که افراد در برخی موارد بدون امنیت شغلی به آن مشغول هستند.

سیم‌بر در ادامه خاطرنشان کرد: دولت آینده با ایجاد شغل باید از افراد در ازای درآمد بالا، مالیات بر سرمایه، مالیات بر سود، حقوق و مالیات برارزش افزوده دریافت کند و از این طریق درآمد دولت را بالا ببرد.

وی در انتها گفت: باید از صنایع تولیدی به صورت جدی حمایت شود و بازارهای بین المللی برای افراد در جهت صادرات محصولات باز شود و از قاچاق کالا و ورود اجناس لوکس به کشور جلوگیری شود تا تولیدکننده انگیزه‌ای برای تولید محصول و عرضه آن داشته باشد.


ادامه مطلب

اهداف و دستاوردهای سفر یک‌روزه ظریف به افغانستان

اهداف و دستاوردهای سفر یک‌روزه ظریف به افغانستان

سخنگوی وزارت امور خارجه اهداف و دستاوردهای سفر یک‌روزه وزیر امور خارجه به افغانستان را تشریح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالی درباره دستاوردهای سفر یک‌روزه وزیر امور خارجه کشورمان به افغانستان گفت:

«سفر امروز آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه به افغانستان که به‌دعوت رسمی دولت آن کشور صورت پذیرفت، سفری بسیار فشرده و به‌لحاظ محتوایی از کیفیت و موفقیت بسیاری برخوردار بود».

وی با اشاره به اینکه سفر امروز وزیر امور خارجه در مقایسه با سفرهای قبلی وی، یک رکورد جدید به حساب می‌آید، بیان کرد: «ایشان در این سفر با تعداد بسیاری از مقامات عالی‌رتبه کشور دوست و همسایه افغانستان دیدار و مذاکره کردند، به‌عبارتی ایشان و هیئت همراه از ساعت 9 بامداد تا حدود 3 بعد از ظهر با وزیر امور خارجه آقای صلاح‌الدین ربانی، ریاست جمهوری آقای اشرف غنی، حنیف اتمر دبیر شورای امنیت ملی، آقای دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی و همچنین با آقای حامد کرزای رئیس جمهوری سابق افغانستان دیدار کرده و مذاکرات ثمربخشی داشتند».

قاسمی گفت: «در ملاقات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رئیس جمهوری، رئیس اجرایی دولت و وزیر امور خارجه، یکی از معاونان رئیس جمهوری، دبیر شورای عالی امنیت ملی و چند تن دیگر از وزرا و مقامات افغانستان حضور داشتند که می‌توان گفت چنین دیدار و نشستی عمدتاً و اصولاً در مناسبات کشورها کم‌نظیر یا بی‌سابقه محسوب می‌شود. این دیدارها گویای اهمیت روابط دو کشور و اهتمامی است که دولت افغانستان برای سفر وزیر امور خارجه ایران قایل شده است».

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اهداف این سفر هم اظهار داشت: «از مدتها پیش مقامات دو کشور در تماس‌ها و رایزنی‌های متعدد تلاش‌هایی را برای تدوین یک چارچوب مشخص جهت تحکیم روابط راهبردی مورد پیگیری قرار داده بودند».

به‌گفته وی، در این چارچوب موضوعاتی مانند همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی دو کشور، مسائل امنیتی، مرزی، مبارزه با مواد مخدر، منابع طبیعی، بحث مهاجرین افغانستان و محیط زیست از سوی طرفین مورد بحث و تبادل نظر کارشناسان دو کشور قرار گرفت و پیش‌نویس‌هایی برای تدوین اصول حاکم بر موضوعات مورد علاقه دو طرف برای همکاری‌های درازمدت و راهبردی تهیه و تدوین شد.

قاسمی افزود: «در دیدار با رئیس جمهوری افغانستان و سایر مقامات افغانی موافقت شد که برای عملیاتی شدن توافقات پیرامون این موضوعات برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد تا بتوان مجموعه مسائل و موضوعات مورد نیاز روابط دو ملت و کشور را در چارچوب یک توافق جامع بلندمدت نهایی کرد، همچنین مقرر شد این سند و تمامی همکاری‌های مورد اشاره در یک بررسی کارشناسانه در یک زمان‌بندی مشخص برای اجرای هر کدام از این همکاری‌ها تعیین و مورد توافق قرار گیرد».

وی افزود: «در این چارچوب پنج کمیته تخصصی تشکیل خواهد شد که بتواند تمامی موضوعات مورد نظر را در یک تقسیم‌بندی مشخص برای پیگیری‌های اولیه و اصول تفاهم مورد توجه قرار دهد. به‌طور مثال، یکی از کمیته‌ها، کمیته‌ای است که موضوعات امنیتی شامل مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر، افراط‌گرایی و مسائل مرزی را مدنظر قرار خواهد داد».

قاسمی خاطرنشان کرد: «همکاری‌های سیاسی که بتواند تأمین‌کننده منافع متقابل دو کشور در تلاش برای ایجاد صلح و امنیت منطقه باشد نیز یکی دیگر از کمیته‌ها خواهد بود».

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: «در چارچوب همکاری‌های اقتصادی، مباحث مربوط به ترانزیت و خط ارتباطی چابهار تا افغانستان نیز از دیگر موضوعاتی است که تفاهمات کلی و اولیه برای تنظیم مقدمات اجرایی شدن این تفاهم مورد توجه دو طرف قرار داشت. با توجه به موقعیت جغرافیایی افغانستان به‌عنوان کشوری محاط در خشکی که برای توسعه و گسترش توانمندی‌های اقتصادی خود به راه‌های جاده‌ای و دریایی ایران نیازمند بوده و ایران نیز همواره خواهان افغانستان به‌عنوان کشوری باثبات و توسعه‌یافته است. از سوی دیگر، ایران دارای توانایی در ارائه بسیاری از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و فنی و مهندسی به افغانستان می‌باشد، این موضوعات نیز در چارچوب کمیته همکاری‌های اقتصادی دو کشور از اهمیت والایی برخوردار است».

وی تصریح کرد: «از دیگر موضوعات مهم دو کشور مسائل زیست‌محیطی و همچنین بحث آب است که طرف ایرانی امیدوار است موضوعات مورد مذاکره در این خصوص در دیدارهای امروز بتواند ظرف هفته‌ها و ماه‌های آینده مورد تفاهم نهایی دو کشور قرار گیرد».

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: «سفر امروز دکتر ظریف به افغانستان و استقبال برادرانه و گرم مقامات آن کشور نشان داد ایران و افغانستان در سایه روابط مودت‌آمیز و دوستانه دو کشور و به‌خصوص با توجه به زمینه‌های فراوان و مشترک خود می‌توانند بیش از پیش در تعمیق و توسعه مناسبات فی‌مابین، که تأثیر بسزایی در صلح، ثبات، امنیت و توسعه اقتصادی منطقه خواهد داشت، کمک کنند».

انتهای پیام/.*

اسنپ چت تصویری

Snapchat برنامه ای برای لذت بردن سریع و سرگرم کننده از مکالمات تلفن همراه می باشد که سابق برای سیستم عامل IOS عرضه شده بود و هم اکنون برای اندروید در دسترس شماست ! با این اپلیکیشن جذاب یک عکس یا فیلم بگیرید، یک عنوان اضافه کنید، و آن را برای یک دوست ارسال کنید. آنها آن را مشاهده می کنند، می خندند و سپس آن Snap از صفحه نمایش ناپدید می شود (و از گوشی شخص پاک می شود) – مگر اینکه آن ها از صفحه خود اسکرین شات بگیرند!
با استفاده از این برنامه، کاربران می توانند عکس گرفته یا ویدئو ضبط کنند و سپس به آنها متون یا نقاشی اضافه نمایند. پس از آن می توانند آنها را به لیستی از دریافت کنندگان مشخص شده ارسال کنند. این تصاویر و ویدئوها اصطلاحاً “Snaps” نامیده می شوند. کاربران می توانند یک محدوده زمانی را مشخص نمایند که فقط در طی آن، دریافت کنندگان می توانند تصاویر را مشاهده کنند. پس از به پایان رسیدن این محدوده زمانی، این تصاویر از دید دریافت کنندگان مخفی شده و از سرورهای اسنپ چت نیز حذف می شوند.
شما همچنین می توانید با یک لمس، یک Snap برای اشتراک گذاشتن روز خود به موضوع تان اضافه کنید.
بهترین مکالمات هنگامی اتفاق می افتد که هر دو دوست حاضر باشند. اگر هر دو نفر حاضر باشید، می توانید برای اشتراک زنده ویدئو و چت چهره به چهره، دکمه برنامه را فشار داده و نگه دارید و از یک چت ویدئویی کاملاً زنده لذت ببرید !

اسنپ چت | نحوه کار با اسنپ چت | نحوه نصب انپ چت | دانلود اسنپ چت